Je nákup ma internetu vždy bez úskalí?

Je rychlá doba. Čas, kdy jsme běhali po městě, navštívili mnoho obchodů a na konci tohoto maratonu jsme zcela vysíleni a bez výsledku padali doma do křesel, je pryč. Většina mladé a střední generace využívá k nákupům e-shopy, které poskytuje internet. Proč také nevyužít tuto moderní službu? V klidu domova si vybereme to, co se nám lébí a co nám vyhovuje cenově. Ceny jsou na internetu většinou o něco níž, a tak je nákup výhodnější než v kameném obchodě. Většina internetových obchodů je seriosní a nákup je zde bezpečný. Přesto se může stát, že zásilka přijde rozbitá, pomačkaná nebo jinak znehodnocená. Na vině je většinou přepravní služba, kterou internetový obchod využívá.
ruce z monitoru.jpg

Co dělat se zničenou zásilkou?

Přepravní služba nám předá balíček. Jsme rádi, že zboží dorazilo a těšíme se na něj. Může ale nastat několik situací, kdy nám zmrzne úsměv na rtech.

1/ balíček je na obale poškozený.

V tomto případě je nutné balíček nerozbalovat, ale vrátit jej ihned před převzetím dopravní službě, která jej přivezla. Ta je povinna vše vyřešit a my se nemusíme o nic starat. Prodávající totiž ze zákona odpovídá za zboží až do převzetí.Převzetí tím, kdo si zboží objednal pak mění situaci. Jen zboží musíme oželet. Pokud k tomu dojde tehdy, když už je zboží zaplaceno, můžeme odstoupit od smlouvy do 14 dnů nebo uplatnit reklamaci.
přeprava krabic.png

2/balíček je neporušený, přesto je zboží uvnitř rozbité

I to se stává. Převezmeme balíček, aniž by na vnějším obalu bylo zřejmé, že je něco v nepořádku. Po rozbalení se ale nestačíme divit. Zboží je rozbité nebo jinak poničené. V takovém případě se doporučuje vše nafotit, aby byly k disposici důkazy pro případné spory. Opět se doporučuje v takovém případě využít možnosti odstoupení od smlouvy do 14 dnů nebo zboží reklamovat. Prodávající se pak rozhodne, zda vám nabídne výměnu zboží za bezvadné nebo se pokusí věc opravit. Většinou se ale využívá první možnosti.

Seriosní internetový obchod nedělá v takových případech potíže a váš nákup dojde k vaší spokojenosti.

Je nákup ma internetu vždy bez úskalí?
4.4 (87.27%)11